1. ročník
ČTENÍ (vhodné přečíst a o přečteném textu si s dětmi vždy popovídat)
tvorime_s_basnickou-1.pdf (stačí ústně, není nutné tisknout ani posílat) zdroj: časopis Můj vláček
vtipy-1.pdf (stačí ústně, není nutné tisknout ani posílat) zdroj: časopis Můj vláček
8.4. - velikonoce_1__trida-1.doc
Jelikož je pro Vás hodně práce se psaním v písance č. 2, je třeba trochu kompenzace v podobě zábavného čtení, k němuž Vás dovede tento odkaz a rovnou spustí jednoduché věty k doplnění s pomocí obrázků v dolejší liště. Kliknutím na prázdné okénko je důležité přečíst slova v nabídce a jedno správné vybrat. Po doplnění lze tlačítkem kontroly zjistit úspěšnost : http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/1lustenky_4.htm - Můžete mi napsat, jak to dětem jde.
15.4. - vypraveni_1_tr_.doc
22.4. - cteni_1_tr_pdf.pdf
Zde se pokusíme přečíst krátký příběh a potom nakreslíme obrázek, který vyjádří obsah příběhu. Precti_a_nakresli.doc
29.4. cteni_1_tr_.doc
Určitě si také něco přečteme a to v učebnici "Učíme se číst" - vybírejte si sami podle zájmu.
6.5. - http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/detene1.htm
http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/3lustenky_1.ht
http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/basen1.htm
http://www.rysava.websnadno.cz/Psani-1-trida.html - klepni na vybrané písmeno
13.5. - http://skolicka6.sweb.cz/OBRAZKOVEKRIZOVKY/KRIZOVKA1.htm
https://pripravy.estranky.cz/clanky/prvni-trida/slovni-fotbal.html
20.5. - http://skolicka6.sweb.cz/RYMY/RYMY.htm
Dne 25. května byla opět otevřena škola. Žáci, kteří zůstali doma mohou pokračovat opět ve výuce na dálku.
Myslím, že si můžete přečíst něco na internetu. Důležité bude porozumění a plnit za pomoci rodičů úkoly popsané v horní liště pod názvem příběhu.
Přeji Vám hodně úspěchů a příjemnou zábavu v plnění úkolů: http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/pocitac2.htm nebo http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/4opakovani2.htm
29.5. - cerna_1_tri-pdf.pdf
4.6. - krizovka_1__tr_.doc
10.6. - Smejeme_se_s_Elfikem.pdf
PSANÍ
- Bylo by žádoucí procvičovat také psaní a pokračovat v písance č. 2 a to nejlépe až do konce. Bylo by dobré zvládnout nové tvary psacích písmen. Vím, že vzhledem k dlouhodobému uzavření škol, bude toto pro Vás a především pro děti obtížné. Jedná se o nácvik psaní těchto písmen : o, O, n, N, y, r, v, V, d, h. Máme celkem 5 písanek - bude těžké to zvládnout. Nechám to pouze na Vašem uvážení, co zvládnete. Vložím ke stažení a pro tisk pracovní listy nejprve k nácviku psacích tvarů a po zvládnutí prosím pokračujte postupně perem do písanky. Předpokládám, že s tímto si vystačíte až do doby otevření školy. V písance není nutné psát celé řádky a stránky. Vyberte dle Vašeho uvážení a v souvislosti se schopnostmi dítěte.
Děkuji Vám a přeji hodně sil.
psani_o.pdf pani_O-1.pdf psani_-procvic.pdf psani_-_procvic_vzor.pdf psani_n.pdf psani_N_1.pdf psani_y.pdf psani_r.pdf
psani_v.pdf psani_V_1.pdf psani_d.pdf psani_h.pdf
Jelikož jsme se dlouho neviděli a prožili neobvyklé Velikonoce, rád bych věděl, jaké byly ty Vaše. Pokuste se mi napsat, jaké byly Velikonoce u vás doma.
Pokračujte prosím postupně v písance podle svých možností s nácvikem nových psacích tvarů malých i velkých písmen.
Dne 25. května byla opět otevřena škola. Žáci, kteří zůstali doma mohou pokračovat opět ve výuce na dálku.
PRVOUKA
rocni_obdobi.pdf (nutné buď vytisknout nebo ústně) zdroj: pinterest
MLADATA_-_jaro.doc - zdroj obrázků - stránky google
15.4. - Ovocne_stromy_1_tr.doc
22.4. - casti_stromu_1_tr_.doc
29.4. prvouka_1_tr.doc
6.5. - http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/jaro_sad1.htm
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/domaci_zvirata1.htm
13.5. - https://pripravy.estranky.cz/clanky/prvni-trida/ovoce-nebo-zelenina.html
http://skolicka6.sweb.cz/STROMY/STROM2B.htm
20.5. - https://pripravy.estranky.cz/clanky/prvni-trida/co-k-sobe-patri.html
29.5. - Kralik_domaci_1_TR.pdf
4.6. - zviratka_1_tr-1.pdf
10.6. - https://skolakov.eu/prvouka/2-trida/clovek/stavba-tela/cviceni.htm
https://skolakov.eu/prvouka/2-trida/moje-rodina/ucime-se-1.htm
MATEMATIKA
M_1.doc (lze vyplnit ve wordu, uložit a odeslat na email: milhostov.domacivyuka@seznam.cz)
porovnavani_1.docx (lze vyplnit ve wordu, uložit a odeslat na email: milhostov.domacivyuka@seznam.cz)
Procvičuj a použij tyto odkazy : http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/cislado20_1.htm - U každého úkolu je tlačítko kontroly, jak kdo daný úkol zvládá. Můžete procvičit i vícekrát, dle potřeby a Vašeho uvážení. Dole pod úkolem je přímo tlačítko kontroly, po jehož stisknutí se zobrazí správné výsledky a vyhodnocení v procentech. Rodičům tak odpadá práce s počítáním. Můžete mi do emailu napsat, jak to dětem šlo.
Tentokrát procvičíme sčítání a odčítání do 10, potom přičítání k desítce a odčítání desítky. mat_1-sestav_priklady.docx k_desitce___-.docx _-_do_10__domecky.docx
Dnes si zkusíme vypočítat slovní úlohu. Ondra_dostal_od_babicky_15_bonbonu.docx
Ještě něco na procvičování: http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/scitaodcitdo20_3.htm - rodiče mohou pomoci s přečtením úloh.
: http://www.onlinecviceni.cz/exc/test_exc.php
Tentokrát si procvičíme orientaci: Kam_ukazuji_smer_sipky.docx také trochu geometrie: Trojuhelniku_jeKterych_geometrickych_tvaru_je_nejvice.docx
Čísla 0 - 20 vzestupně i sestupně: Spoj_sipkami_cisla_od_nejmensiho_k_nejvetsimu.docx - Spoj_sipkami_cisla_od_nejvetsiho_k_nejmensimu.docx
A tentokrát taky něco obtížnějšího:
https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-20/puzzle-pohadky-3/pocitame.html
Hra k procvičování orientace na číselné ose 0-20:myslim_si_cislo_do_20.docx
Protože čísla do 20 -ti už dobře znáš, je nyní třeba naučit se přičítat a nebo odčítat jednotky s tím, že k desítce se přidá výsledek po výpočtu jednotek.
Dobré je znázornění výpočtu za pomoci obrázků jak je použito na těchto odkazech.
Vzor: 15 + 3 = 18 16 - 4 = 12
http://www.naucsepocitat.cz/k2/plus/ http://www.naucsepocitat.cz/k2/minus/
Dále s pomocí obrázků sestavujte příklady tohoto typu: https://skolakov.eu/matematika/1-trida/scitani-a-odcitani-do-20/obrazkove-pocitani-do-15/priklady1.htm
Dne 25. května byla opět otevřena škola. Žáci, kteří zůstali doma mohou pokračovat opět ve výuce na dálku.
Budeme procvičovat nejprve samotné sčítání a potom samotné odčítání. Po zvládnutí vyzkoušíme svou obratnost a vše promícháme.
SČÍTÁNÍ: http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusdo20_2.htm
ODČÍTÁNÍ: http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/minusdo20_2.htm
SČÍTÁNÍ I ODČÍTÁNÍ: http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminusdo20_1.htm
Komu de bude dařit, může zkusit něco náročnějšího: http://rysava.websnadno.cz/matematika_1.roc/plusaminusdo20_3.htm
____________________________________________________________________________________________________________
TIP: aby se děti nejen zabavily
Modelovací hmota ze slaného těsta (nejedlé)
Co budeme potřebovat :
- Hrnek hladké mouky
- Půl hrnku soli
- Půl hrnku vlažné vody
Mouku a sůl dobře promícháme a postupně přiléváme vlažnou vodu. Hněteme aspoň 15 min. Pak těsto zabalíme do igelitového sáčku, aby neoschlo a necháme ho odležet 15 min. na chladném místě. ( Těsto můžeme dobarvit přidáním potravinářského barviva. Barvivo se přidává na začátku do připravené vody.)
Z těsta mohou děti vytvářet rohlíky, koláčky, plést housky,... mohou vyzkoušet různé techniky - válet, krájet, (příborovým nožem), stříhat, koulet, strouhat, vykrajovat, zaplétat, otiskovat, libovolně tvarovat... . Z této modelovací hmoty mohou děti vytvářet dekorace k blížícím se Velikonocům, postavičky, zvířátka, ozdoby, svícínky,....dle fantazie dětí . Ke slepování jednotlivých částí z těsta použijeme "jako lepidlo" vodu. Také můžeme těsto spojit párátkem (u výroby postaviček). Těsto, které zrovna nepoužíváte, přikryjte igelitovým sáčkem.
Hotové výrobky dáme na peč. papír na pekáč a můžeme dát sušit na teplé místo (k radiátoru, kamnům). Těsto vysychá několik dní. Usušené těsto je bílé z obou stran, nelepí se a je lehce odnimatelné z podložky. Pak výrobky potřeme žloutkem rozkvedlaným v trošce mléka a pečeme 15 - 20 min. na 150° do zhnědnutí.
Výrobky ze slaného těsta můžete sušit i rychleji - v troubě při 50°C (5 i více hodin )
TIP: Hotové rohlíky, koláčky, housky,.... mohou děti využít při hře na obchod. Dané zboží mohou ocenit a vyrobit si peníze. A pak už stačí jen nakupovat počítat, sčítat, ... .